گدا...

گنج زر گر نبود کنج قناعت باقی است آنکه آن داد به شاهان به ((گدایان)) این داد

گدا...

گنج زر گر نبود کنج قناعت باقی است آنکه آن داد به شاهان به ((گدایان)) این داد

؟

 

راستی!

چرا دنیا دو روز است،خدمت ۲۴ ماه؟!

نظرات 20 + ارسال نظر
هاتف چهارشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 13:38

سلام درکت میکنم
حالا که زن گرفتی نمیدونی با سربازی چی کار کنی؟
درسته؟
خدا خودش یه فرجی تو کارت بکنه

فرامرز دوشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:22 http://jahannamdarre.blogfa.com

جالبش اینجاست که باید ۲۴ ماه بری سربازی تا ساخته بشی واسه دو روز زندگی تو دنیا

زیرنورماه دوشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:17

می دونستی ننه سربازی میرم من بدبخت می شم ...
دوست دارم اون روز رو ببینم اون موهای ژیگولی رو باید بزنی ... وای چی میشه!!!

شبهای روشن پنج‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:46

اون یه روزشو برای سر به راه شدن شما مردها اضافه کردند برادر صیادی

سین-جیم شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 16:06

چون شما خسیسید و شیرینی نمیدید

رضا یکشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 22:46 http://www.dordunak.blogfa.com/

چون دنیا سرهنگ نداره،
خدا داره!
حله؟

من دوشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:00

دهنت سرویسه....
سرهنگ اومد. نبودی.....

شاکر دوشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 23:35

چت برای شما چه معنایی دارد؟
وقتی گپ روزانه چت شود
اهالی رسانه و اساتید ارتباطات، آن را یک رسانه قدرتمند می دانند؛ اما از آن جایی که همچنان ما درگیر مسئله «تاخر فرهنگی» یا همان دیر از راه رسیدن اصول استفاده از یک وسیله یا امر جدید هستیم، این وسیله کارکردهای اصلی اش را از دست داده و تبدیل شده به اسباب خوش گذرانی و وقت گذرانی. وسیله ای که جذابیتش آن قدر هست که خیلی از بچه محل ها را ساعت ها درگیر خود کند؛ آن هم نه برای مسائل جدی و آموزنده، بلکه صرف سرگرمی و حال و احوال پرسی- آن هم در حالت فوق العاده خوش بینانه- و رد و بدل شدن حرف های غیرپاستوریزه و...!
اگر هنوز نمی دانید درباره چه داریم صحبت می کنیم باید تا انتهای گزارش را بخوانید تا دستتان بیاید دنیا دست کیست و در «اتاق های گفت و گو» چه می گذرد؟
چت می کنم؛پس...هستم؟؟
نوار ابزار رایانه اش را که نگاهی می اندازی، پر از صفحه های «گفت و گو» است. کم مانده کله اش را بچسباند به صفحه نمایشگر. به قول خودش با سر کار گذاشتن دیگران کلی صفا می کند. خیلی با حال است که آدم خودمان را کس دیگری جا بزنیم. این ها را تعریف می کند و برایمان می گوید روزانه حدود دو تا چهار ساعت فقط چت می کند. اولش اهل چت(گپ) واقعی نیست و ترجیه می دهد در هیاهوی اتاق گفت و گو گم باشد، اما وقتی قول می دهیم که هیچ اسم و نشانی از او نبریم، در شلوغی هفت حوض از بهینه سازی اوقات فراغتش(!!)می گوید:« کاری که نداریم. تابستان است و کلاس های دانشگاه هم تعطیل. یا در خیابان با بچه ها قدم می زنیم یا در خانه چت می کنیم.» البته همیشه هم این طور نیست. بعضی اوقات خانواده اش صدایشان در می آید و مجبور می شود برای رسیدن به اهدافش به کافی نت برود:« بیشتر پول توی جیبی ام صرف خرید کارت اینترنت و کافی نت و گیم نت می شود.»
حسین محبعلی هم که در کافی نت دردشت مشغول به کار است 40 درصد وقتش را به چت می گذراند و می گوید:«جوان ها چون سرگرمی خاص و مناسبی ندارند که بتواند انرژی آن ها را تخلیه کند می روند سمت این جور کارها.» البته آن طور که خود حسین می گوید از چت کردن خوشش نمی آید و از آن فقط برای اوقات بیکاری استفاده می کند.

شاکر دوشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 23:36

و حرف های همیشگی
این حرف ها و کلمات را شاید به اندازه موهای سرتان شنیده باشید: بهینه سازی اوقات فراغت، سرگرمی های جوانان و... ؛ اما اگر یک کم واقع بین باشیم، می بینیم که جوانان حضور در کافی نت و چت کردن را بیش تر از شرکت در کلاس داستان نویسی و امثال آن دوست دارند؛ یعنی کلاس داستان نویسی و گلدوزی و این ها را داریم، اما مگر چت و اینترنت و گیم نت و این دست سرگرمی هاجذاب هست فرصتی برای فکر کردن به جوانان ما می دهد؟ جوان چت بازی که در هفت حوض مشغول صحبت با او بودیم در این باره می گوید:« کلاس هم می روم. کلاس زبان ثبت نام کرده ام. کلاس رزمی هم همین طور. اما حتی الامکان سعی می کنم کلاس زبان را بپیچانم! چون حال نمی دهد.اما کلاس رزمی را مرتب می روم.»
این نشان می دهد که برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان ما، بر اساس ماهیت آنها، یعنی شور و نشاط و فعالیت نیست که اگر غیر از این بود جوان گزارش ما، کلاس رزمی را هم به قول خودش می پیچاند!

چت هایی برای...!
اغلب کسانی که چت را برای ارتباط انتخاب می کنند دو شخصیت دارند. یک شخصیت حقیقی که هیچ گاه برای مخاطب خود آن را بیان نمی کنند و یک شخصیت مجازی که احتمالا 180 درجه با شخصیت حقیقی شان فرق می کند. وقتی طرفین کمی از دروغگویی یکدیگر بویی می برند روابط از هم می پاشد و مهر پایانی بر سلام و احوالپرسی های چتی و دیگر حرف های ناگفتنی می زنند.
میثم درخشنده، ساکن خیابان چمن غربی هم حدود 40 درصد اوقات اینترنتی اش را در چت می گذراند. او ابتدا در چت روم ها مشغول به چت می شد. اما اکنون فقط با کسانی که می شناسد چت می کند. میثم، نظرش را درباره دلیل گرایش جوانان به این پدیده را می گوید:«بیشتر جوانانی به چت گرایش پیدا می کنند که در روابط حقیقی ناموفق هستند و به روابط مجازی روی می آورند. چت روم ها هم محل مناسبی برای ایجاد روابط جدید هست.اما این روابط دوامی ندارد و سریعا از هم می پاشد.»
علیرضا خصالی هم که مدیریت کافی نت خیابان دردشت را به عهده دارد، به چت علاقه ای ندارد و اصلا تا حالا طرف این محیط ها نرفته و نخواهد رفت.هم چنین او مدعی است که کسانی که به کافی نت او می آیند بیشتر برای دانلود مراجعه می کنند. نشان این ادعا را هم عدم استفاده از وب کم برای رایانه هایش می داند و معقتد است در این مورد موفق بوده است.او درباره پدیده چت می گوید:«آن هایی که خیلی چت می کنند بیکار هستند.هدف ندارند.انگیزه ندارند.» البته منظور علیرضا خصالی، کسانی هستند که چت را فقط برای سرگرمی انجام می دهند و بیش از حد وقت خود را در این سرگرمی می گذرانند.

شاکر دوشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 23:36

قسمت پر لیوان
این یک روی سکه است. اما دقیق که به آن می نگریم، قطرات آبی هم در ته این لیوان خالی می بینیم. فقط کافی است نگاهی به بحث های علمی، روم(اتاق)های مناسبتی و هیئتی، جلسات هم اندیشی و هزاران کاربرد دیگر که هنوز کشفشان نکرده ایم بیندازیم. صدا، تصویر و متن، امکانات خوبی را فراهم می کند تا شما یک روم جذاب، جالب و سالم داشته باشید. البته باید تمام جوانب را در نظر بگیرید و افراد مزاحم را از یاد نبرید. از این دست اتاق های گپ فارسی در اینترنت کم نداریم؛ اما اگر واقعا پایه چت هستید، می توانید به راحتی به مناسبت های مخلتف،هیئت های اینترنتی، مباحث مختلف و علمی را پیدا کنید. فقط باید پایه باشید و بخواهید!

در این میان مشکلی که در این جا مطرح می شود، همان کندی سرعت اینترنت است:«هنوز سر سرعت اینترنت مشکل داریم.با اینکه خطوط پرسرعت ADSL داریم، اما سرعت اینترنتمان بیشتر از 20کلیوبایت در ثانیه نمی شود و این یک مشکل بسیار بزرگ است.» این را علیرضا خصالی می گوید و در همین مورد یک توصیه هم برای کاربران دارد:«به کاربران می گویم از اینترنت درست استفاده کنید.مادامی که کاربرد اینترنت در کشور ما تصحیح نشود، سرعت آن هم بالا نمی رود و هم چنان مشکل های حال حاضر را خواهیم داشت.»


اصطلاحات چتی
dc: این اصطلاح مخفف disconnect است و وقتی به کار می رود که ارتباط شما در شبکه اینترنت قطع شود.یعنی وقتی دوباره ارتباطتان وصل شد و به مخاطبان خواستید اطلاع دهید،از این اصطلاح استفاده می کنید.
np: این اصطلاح،در جواب dc به کار می رود و مخفف no problem است.یعنی عیبی ندارد.مشکلی نیست.حله!
cf: همان کنفرانس اینترنتی است.همان چت رومی که آن همه بد خواندیمش!
cfnet: مخفف کافی نت است.
asl: وقتی این عبارت همراه یک علامت سئوال در صفحه چتتان نمایان می شود یعنی طرف مقابلتان،در کمال صداقت از شما سه چیز می خواهد:نامتان،جنسیتتان و محل سکونتتان.البته باز هم تاکید می کنم؛ در کمال صداقت!
BUZZ!!:معمولا وقتی این عبارت را می بینید، صفحه چتتان در بعضی موارد می لرزد!یا اگر هم نلرزد یعنی این که خسته شدیم بابا!جواب بده.این اصطلاح برای مواردی که شما با مخاطبتان قهر کرده اید به کار می رود.مخاطبتان از این اصطلاح استفاده می کند تا بگوید جواب بده!
e2a: این اصطلاح برای بچه های مذهبی و مثبت به کار می رود. به معنی التماس دعا است.یعنی این که جان عزیزت ما را هم دعا کن تا خدا ما را در این چت روم ها ببخشاید!

شاکر دوشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 23:37

و این چت از کجا آمد...
این که مثل تاریخ اختراع تلفن، بگوییم در فلان ساعت و تاریخ چت اختراع شد ممکن نیست.اما سابقه و تاریخچه چت روم ها به زمانی برمی گردد که شبکه در ایران حاضر شد. زمانی که رایانه های بزرگ و اولیه(مین فرم) برای پاسخگویی نیاز مشترکان و سازماندهی کاربران، نیازبه ارتباط با کاربرانش داشت،به نوعی چت شکل گرفت.
چت هایی که امروز شما می بینید،با شبکه های بی.اس.اس شکل گرفت. شبکه هایی که کاربران با شماره گیری به آن متصل می شدند و با نرم افزارهای مخصوص می توانستند با هم ارتباط متنی داشته باشند. پس از آن، وقتی دیدند چت وسیله مناسبی برای سرگرم کردن است، سایت های معروف دنیا، با ارایه سرویس های جدید،امکان برقراری متنی افراد را در شبکه مجازی فراهم کردند. یاهومسنجر،گوگل تاک، آ.او.ال از جمله نرم افزارهای رایج چت کردن در این روزها هستند. البته این روزها اکثر سایت ها اتاق های گفت و گوی اختصاصی خود را دارند؛ یعنی هر کدام برای خودشان یک چت روم دارند. البته آن هم برای هدفمند سازی اوقات فراغت جوانان و نه چیز دیگر!

و محله ما کجای کار است؟
تنها مرجعی که می توانستیم تماس بگیریم،مخابرات بود.می خواستیم خبردار شویم تعداد کاربران اینترنت در چه حدودی است و اطلاعاتی از این دست را به دست آوریم. اما خدا را شکر،پاسخگویی خوب مسئولین مخابرات منطقه، ما را روشن کرد که باید این اطلاعات را از شرکت های ارائه دهنده سرویس اینترنت یا همان آی.اس.پی ها بگیریم.
با چند تماس دیگر با مراکز مخابراتی که به منطقه 8 مربوط می شود،متوجه شدیم که در محله مان،هیچ اثری از این شرکت های ارائه دهنده سرویس اینترنت نیست و بیش ترشان در عباس آباد و مناطق بالای شهر، قرار دارند.
البته یک نکته را در این میان نباید فراموش کرد.و آن پاسخگویی خوب و سریع مسئولین مخابرات منطقه بود که توانستیم در عرض چند دقیقه از جریان مطلع شویم. جا دارد یک تشکر بکنیم.ممنون!

شاکر دوشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 23:37

مواظب افکارتان باشید!
به اعتقاد دکترقاسم زاده،در صورتی که مقوله خانواده سالم باشد،زمینه را برای رشد و شکوفایی فرزندان حاضر می کند:«خانواده سالم ضمن توجه به نیازهای جسمی فرزند، به نیازهای عاطفی او نیز توجه می کند و نیازهای فرزندان را متناسب با آن ها پاسخ می دهد.اما عکس این موضوع هم صادق است. گاهی خانواده ها حتی پاسخگوی نیازهای جسمی فرزند را هم نیستند چه رسد به نیازهای عاطفی. پس این فرزندان محصول یک زندگی ناخواسته می شوند که والدینی ناآگاه و غیرمسئول دارند.»
دکتر قاسم زاده،ضمن اشاره به این که حداقل 50 درصد جامعه ما را جوانان تشکیل می دهند ادامه می دهد:«پتانسیل های جوانان ما باید پاسخ داده شود. جوانی، سن خطر کردن و کنجکاوی و بیراهه رفتن است. برخی سازمان ها مثل شهرداری در این زمینه خوب کار می کنند. مثلا شبی نشده من از کنار پارکی رد بشوم و ببینم برنامه ای ندارد. اما فرهنگ استفاده از این برنامه ها باید در دل خانواده و در سطح بالاتر در مدارس و آموزشگاه ها نهادینه شود. هر نیازی که در درون هر فرد هست باید به صورت صحیح پاسخ داده شود. وقتی نیاز پاسخ داده نشود فرد سعی می کند از راه های دیگر آن را پاسخ دهد. مثل چت کردن. راه ساده ای که فرد در آن هیچ محدودیتی نمی بینید و بیماری ها و مشکلات خود را به صورت بی پرده بیان می کند.»

البته طبق گفته دکتر قاسم زاده، متاسفانه در این زمینه آمار مناسبی نداریم اما چیزی که مشخص است این است که بیش از 90درصد رابطه های چتی منجر به شکست و آسیب پذیرتر شدن افراد می گردد و در دراز مدت موجب بی میلی و بی مسئولیت شدن افراد می شود. قاسم زاده حدیثی از امیرمومنان،علی(ع) می آورد که:« افکار ما به گفتار، گفتارها به رفتار، رفتارهای ما به عادت و عادت های ما به شخصیت ما تبدیل می شود. پس باید مواظب افکار خود باشیم. دشمنان فرهنگی جامعه بیکار ننشستند. کسانی هستند که نمی خواهند این جامعه رشد کند. نباید آن ها را فراموش کرد.»
باید قبول کرد که والدین و مدارس ما، باید اطلاعات خود را درباره جوانان و نیازهای آن ها بالا ببرند تا بتوانند برای مشکلاتی که برای جوانان پیش می آید پاسخی صحیح داشته باشند نه این که آن ها را تحت فشار قرار دهند یا از خود طرد کنند.

زیرنورماه یکشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 15:45

سلام آقا رضا دیگه زن گرفتی خبری ازت نیست ...

الناز چهارشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:01 http://www.dokhtareghajar.blogfa.com/

برای اینکه قدر عافیت بدانید و کمی هم سرتان در راه بیاید

ترنج یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:11 http://toranjam.blogfa.com/

چون ارتش چرا نداره!

یه همکار قدیمی سه‌شنبه 3 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 13:04

برای آدمای شلخته ای مثل شما ۲۴ ماه کمه .......بلکه بری سربازی کارت ماشین و گواهی نامه ات گم نشه !!!!!!!تا دو روزت را راحت باشی ....

گدرنامه چهارشنبه 4 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 00:18 http://biabama.blogfa.com

جانا سخن از زبان ما می گویی
پیش ما بیا بی معرفت...

عرفان ( فرانو ) یکشنبه 8 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 18:02 http://www.fara9.blogfa.com

درود رفیق قدیمی !

راستی؟

من کارت قرمز دارم می خوای باهم نصفش کنیم ؟!

سبز باشی و انسان

بفرما...

داداشی شنبه 28 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:31 http://hrdadashi.blogfa.com

بمیرم الهی!

خیلی دور خیلی نزدیک سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 14:56 http://haamed.blogfa.com

کاش ما هم می تونستیم تند و تند قالب وبلاگمونو عوض کنیم
چه عجب آقا رضا شما هم به روز شدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد